Faglig bakgrunn
Jeg er 48 år og går tredje året på gestaltterapistudiet på Norsk Gestaltinstitutt - en privat høyskole godkjent av NOKUT (Nasjonalt organ for godkjenning i utdanningen). Studiet varer i fire år, som student kan jeg imidlertid ta i mot klienter etter å ha fullført to år av utdanningen.
Opprinnelig er jeg utdannet lektor fra Universitetet i Oslo, med hovedfag i sosiologi. I tillegg har jeg fagene psykologi, pedagogikk, tysk og historie, samt elevers læring og veiledning.
Siden 2003 har jeg arbeidet med formidling og kommunikasjon i ulike virksomheter; som lektor i skolen, foreleser ved Universitetet i Agder, museumspedagog ved Norsk Teknisk Museum og de siste årene som senior kommunikasjonsrådgiver ved Statistisk Sentralbyrå og Folkehelseinstituttet.
Jeg har dessuten erfaring både som seksjonsleder og teamleder i ulike organisasjoner.
Personlig bakgrunn
Gjennom hele livet har jeg hatt interesse for menneskelig samhandling; hvordan vi som enkeltpersoner skaper og oppfatter verden på hver vår måte og hvorledes dette utspiller seg i møte med andre. Det falt seg derfor naturlig at jeg valgte å studere både sosiologi, psykologi, pedagogikk og nå gestaltterapi.
En mangslungen livserfaring, både profesjonelt og personlig, har gitt meg erkjennelsen av at livets utfordringer kan åpenbare nye muligheter og rom for vekst. I møte med klienter har jeg derfor et ektefølt ønske om å kunne legge til rette for å utforske det som er, og således bidra til større selvinnsikt.
“Lose your mind and come to your senses.”
— Fritz Perls (psykiater og psykoterapeut, grunnlegger av gestaltterapien)